حریق یک رستوران در طبرسی شمالی+جزییات (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) با هتل کرنر باتومی آشنا شوید هواشناسی هشدار داد| خطر غرق شدن شناگران در دریای خزر همه چیز درباره هتل سی لایف فامیلی آنتالیا آخرین جزئیات فروش بلیت پرواز‌های اربعین در ایرلاین‌های داخلی زائران پیاده اربعین پیگیر پیش‌بینی اوضاع جوی باشند یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق مشاهده یوزپلنگ «هَرَب» با دو توله
سرخط خبرها

حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۲۴۴۴۵۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
دکتر مسعود پزشکیان، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم را به مجلس معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین سیمایی‌صراف حقوقدان، سیاست‌مدار ایرانی و دبیر هیئت دولت در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم بوده است.

وی در یکم فروردین ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی در شهر مشهد متولد شد. پدر وی حاج‌علی‌اکبر، از معتمدان بازار و از مؤمنان مورد وثوق علمای مشهد و فعال در مبارزات علیه حکومت پهلوی بود. او در سال ۱۳۶۰ پس از اخذ سیکل، وارد حوزه علمیه مشهد شد و هم‌زمان به تحصیل آزاد در دبیرستان پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی، در دفاع مقدس شرکت کرد که منجر به جانبازی وی در عملیات کربلای ۲ گردید.

حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوریکیست؟ + بیوگرافی و سوابق

وی همزمان با ادامه تحصیل در حوزه علمیه مشهد در کنکور سراسری در سال ۱۳۶۶ شرکت کرد که با رتبه تک رقمی در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد. همان سال به قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه به شهر قم مهاجرت کرد و تحصیل در دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شهید بهشتی را برای اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پیگیری کرد. دروس خارج فقه و اصول را نزد اساتید برجسته حوزه علمیه قم از قبیل آیات عظام حسین وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی، سید محمود هاشمی شاهرودی، حسینعلی منتظری و محمد تقی شهیدی به پایان برد و تقریرات دروس آنان را که بالغ بر چهار هزار صفحه می‌شود، تحریر و تدوین کرد که برخی از آنها در دست انتشار است. او هم‌اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و در مقاطع مختلف تدریس می‌کند.

سیمایی صراف تاکنون در مشاغلی چون: دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ( دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ( دولت دوازدهم)، قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور ( دولت یازدهم)، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم ( دولت یازدهم)، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، رییس ستاد مستندسازی وزرات علوم، عضو ستاد آمایش آموزش عالی، عضو اصلی هیئت مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی مشغول به کار بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->